tisdag 13 december 2016

Skyr yoghurt


Jag valdes till min stora glädje ut som Buzzador för denna goda yoghurt från Skyr!



Jag har köpt den vid flera tidigare tillfällen, så jag trodde att den skulle vara lätt att hitta.


Men det visade sig att den inte fanns i nån affär där jag brukar handla, tyvärr sålde den för dåligt så de har slutat med den nästan överallt. Cyklade till slut till en affär längre bort, och de var de enda som hade den!



Det fick bli den med granatäppel- och hallonsmak, de hade bara den och vanilj.



Det blev extra gott tillsammans med papaya (ja, även de starkt peppriga kärnorna är mycket nyttiga, så släng inte dem)!





Dagens frukost!


Lika gott som det ser ut!




Både osockrad och proteinfylld! Tyvärr innehåller den sötningsmedel istället. Hade föredragit om den varit helt utan socker eller sötning.
Hoppas att många handlar Skyr framöver, och frågar efter den i affärerna så de tar in det i sortimentet igen. Den är för god för att inte finnas kvar....!

Det skulle nog även öka försäljningen om Skyr sänkte priset på den en aning, då den är dyrare än andra liknande produkter...

#skyrbuzz #skyrsverige #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar