söndag 13 mars 2016

Keldas Grytbaser



Jag blev utvald som buzzador för Keldas nya grytbaser! Alltid lika roligt att få testa nya produkter precis när de har kommit ut och tycka till om dem.


Det var dock extremt svårt att hitta dem i affärerna, så jag både cyklade runt och frågade efter dem i de affärer där jag brukar handla mat, och bad dem beställa in dem. Ändå tog det ända tills nu i helgen innan de gick att få tag på efter flera beställningsförfrågningar. Så det blev flera dagar på raken med grytbaserna matmässigt.



Jag valde att testa Texas Chili till köttfärs samt Mild Masala till kyckling. Hade även tillfälle att testa en sked Bolognese i affären vid en provsmakning. Och även Balsamico med rostad vitlök var jag väldigt nyfiken på att testa till kyckling, så den är nu inköpt, men inte testad än.



Det jag storgillar med dessa grytbaser är att de enbart innehåller naturliga råvaror. Det är bra att fler såna produkter kommer ut på marknaden, utan läskiga eller farliga tillsatser. Tummen upp för det, Kelda!



När det sen gäller smaken, så hade jag önskat och även förväntat mig att de skulle sticka ut lite mer i grytbasmängden på hyllorna. Men smakerna är så milda och försiktiga att man knappt noterar dem. Neutrala och milda smaker har förstås sin plats på middagsbordet i barnfamiljer, men nästa steg kunde vara att införa lite vuxnare smaker, t.ex. en hetare chili och en kryddigare masala... Mums! Tills dess så öser jag på med lite egna kryddor när jag köper dem igen. För det lär jag garanterat göra!

#keldagrytbasbuzz #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar