söndag 12 april 2015

Tipsar om Tourn


Har nyligen upptäckt Tourn, som är en tjänst där bloggare kan hitta företag för samarbete, och vice versa.

Tycker att det är ett intressant koncept. Det har fått mig att hitta företag som jag annars kanske inte ens skulle ha vetat om, samt företag som har kvalitativa produkter eller smarta tjänster som jag har köpt och använt tidigare eller gärna skulle skaffa i framtiden, och därför kan tänka mig att även tipsa andra om.

Jag väljer alltid noga vad jag skriver om i bloggen, det känns väldigt viktigt att behålla integriteten och stå för vad jag tycker. Hittar jag ett intressant företag så ser jag det även som en bra kontakt inför ett eventuellt framtida samarbete i någon form, antingen i bloggen eller om jag kanske själv startar ett företag en dag. Då är det bra att redan ha ett gäng "kollegor" som kontaktnät. Jag tänker långsiktigt och försöker se nya möjligheter överallt...

Små företag och nystartade företag borde ha särskilt stor nytta av att använda sig av Tourn, där många bloggare är registrerade, som kan anmäla intresse för en kampanj om företaget passar bloggens målgrupp. Sen tar företagaren i sin tur ställning till om bloggen i fråga är intressant för kampanjen. Så kan företaget nå målgrupper som annars inte skulle ha nåtts via t.ex. traditionell reklam eller annonser.

Så uppstår en win-win-situation...

#‎blogg100‬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar