lördag 8 november 2014

Mode på mitt sätt :-)

Jag väljer, skapar och kombinerar plagg efter humör, tids nog följer modet efter... :-) Är en färgstark person så det blir sällan helsvart numera, snarast blir det gärna så färgstarkt att det lyser upp ett helt rum. Gillar även att sy lite ibland (blir tyvärr inte så ofta), och om jag får tag på tyger från 70-talet så är det extra kul (gav tyvärr bort samtliga mina påslakan från den tiden, hade en stor kartong full av dem, vilket hade varit en guldgruva för att sy annat av). Trodde aldrig att jag skulle gilla brunt, orange, ärtgrönt, knallgult, starkrosa och liknande färger och storblommiga mönster efter att ha vuxit upp på 70-talet och omgivits av det i överflöd. Men nu gillar jag det faktiskt... :-)


Favoritkoftan nu när det är kallt, passar till allt eftersom den är neutralt grå, rosetten piffar upp den så man känner sig som en inslagen present, enda risken är att koftan kommer att bli utsliten alldeles för snabbt, bor gärna i den på vintern, och nu är den inne på sin andra säsong.... 


"Nya" ärtgröna blommiga vårkjolen, perfekt även på hösten, när man längtar efter våren...


Inte bästa bilden, men ungefär så här ser det ut idag...


Bättre bild på självlysande kjolen, från en annan dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar